Moda na tzw. „bycie fit” trwa w najlepsze. To dobry, pozytywnie oceniany trend, który paradoksalnie jest wynikiem zwiększonej zachorowalności na tzw. choroby cywilizacyjne. Stanowią one ogromną motywację do zmiany trybu życia.

Bycie „fit” to zadanie, które nie jest łatwe. Nierzadko wymaga radykalnych zmian w życiu. Metamorfozy dotyczyć mogą dosłownie każdego elementu naszego funkcjonowania. Dzisiaj pragniemy przedstawić 5 sposobów/elementów kluczowych dla osiągnięcia równowagi w organizmie.

Odżywianie

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć odżywiania. Wszak, jak powiedziano przed wieloma laty – jesteśmy, tym co jemy. Pożywienie ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie, skład oraz budowę ciała. Należy jeść zdrowo i pełnowartościowo. Dieta musi być regularna (posiłki o ustalonych porach, w równych odstępach czasu).

Ze względu na fakt, iż w marketach pojawia się coraz więcej wysokoprzetworzonych produktów, sugerujemy zaopatrywać się u lokalnych rolników, na targach oraz ryneczkach.

Aktywność fizyczna

Chorobą XXI wieku jest tzw. siedzący tryb życia. Możliwość pełnej automatyzacji sprawia, że coraz rzadziej podejmujemy aktywność fizyczną, co ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Aby być „fit” musimy bezwzględnie zadbać o sowitą dawkę ruchu. Najlepiej trening realizować codziennie (minimum 30-45 min.) na świeżym powietrzu.

Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na niemal każdy układ i narząd organizm. Warto mieć jednak świadomość, że jej objętość i intensywność powinny być dostosowane do zdolności motorycznych danego organizmu,

Sen

To ile śpimy ma ogromny wpływ na nasz organizm. Wszak, podczas snu dochodzi do licznych procesów regeneracyjnych. Zaniedbania mogą doprowadzić do znacznego osłabienia organizmu, Sugeruje się spać co najmniej w ilości 6-7 godzin na dobę.

Istotnym elementem zdrowego snu jest również prawidłowe przygotowanie sypialni. Aby się wysypiać należy bezwzględnie zadbać o odpowiednią temperaturę (około 20 stopni), wywietrzenie oraz wygłuszenie.

Suplementacja tzw. superfood

Stosowanie suplementów diet to jeden z elementów bycia fit. Nie chodzi jednak o to, by „szprycować” się nie wiadomo jakimi tabletkami. Istotne dla naszego organizmu jest to, aby dostarczać to czego potrzebujemy. Świetnym sposobem na pełnowartościowość diety będzie uwzględnienie w jadłospisie produktów z tzw. listy superfood.

Listę superfood znajdą Państwo w każdym serwisie traktującym o zdrowym odzywianie. Do najpopularniejszych produktów w ostatnim czasie zaliczamy: awokado, zielony jęczmień, stewię, orzechy brazylijskie, spirulinę oraz amarantus.

Regularny rytm dobowy

Im większą regularność wprowadzimy w naszym życiu, tym łatwiej nasz organizm się do niego dostosuje. Dzięki temu możemy zwiększyć efektywność pracy narządów wewnętrznych. Szczególnie ważne jest to dla układu sercowo-naczyniowego, trawiennego oraz nerwowego.

Prowadzenie regularnego rytmu dobowego oznacza również stałe pory wstawania i zasypiania. W przypadku pracy zmianowej – nie powinno się sztucznie zmieniać godzin czuwania.