familyactive.pl

ZDROWA I AKTYWNA RODZINA

Klimakterium: objawy, przyczyny i eliminacja problemów

Klimakterium to okres w życiu kobiety, który określany jest mianem przekwitania. W tym czasie organizm przechodzi ze stanu płodnego, w niepłodny. Menopauza rozpoczyna swój bieg w momencie ustania miesiączkowania. Jednakże na kilka lat przed mogą pojawić się pierwsze objawy, okres ten określany jest jako premenopauzalny.

Menopauza – w jakim wieku?

Moment w którym pojawia się menopauza zależny jest od indywidualnych uwarunkowań. Zależy to od trybu życia, przeżytych chorób, czasu wystąpienia pierwszej miesiączki i wielu innych rzeczy. Przez wpływ tak wielu czynników trudno sprecyzować kiedy menopauza może pojawić się w danym przypadku.

Najczęściej zdolność rozrodcza ulega zmniejszeniu w okolicach 40-tki. Jest to wiek w którym czas najwyższy pomyśleć o tym, co spotka nas w ciągu najbliższych lat.

Menopauza – pierwsze objawy

Menopauza objawia się poprzez deregulację miesiączkowania oraz wiele innych pomniejszych zachowań naszego organizmu, takich jak:

  • zimne poty
  • problemy ze snem
  • nadwaga
  • nadmierna zmęczenie
  • huśtawka emocjonalna
  • ogólne rozdrażnienie i drażliwość

Menopauza – przyczyny

Zmiany w organizmie kobiety wywoływane są przez hormony płciowe: estrogeny i progesteron. Zaburzenia w ich produkcji doprowadza do zachwiania równowagi, co powoduje szereg uciążliwych przypadłości.

Menopauza – jak leczyć?

W okresie menopauzalnym można podjąć różne formy leczenia. Profilaktyczne działania można rozpocząć nawet na kilka lat wstecz, celem złagodzenia wszelkich występujących objawów.

Konsultacja z lekarzem pierwszego kontaktu jest konieczna tylko wtedy, gdy objawy są na tyle uciążliwe, że przeszkadzają nam w normalnym funkcjonowaniu. W przeciwnym wypadku można zaakceptować stan rzeczy i czekać na jego ustanie. Według lekarzy okres menopauzalny trwa cztery lata.

Aby określić czy wkroczyliśmy w okres menopauzalny można skorzystać z dostępnych bez recepty specjalnych testów. Nie zawsze bowiem zaburzenia miesiączkowania, czy zlewne poty muszą oznaczać menopauzę. Może to również oznaczać ciążę lub inne zaburzenia na tle hormonalnym.

Nadmierne tycie przy menopauzie

O tym jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej napisano już dziesiątki różnych artykułów. Wiele z nich ma charakter promocyjny. Złote środki na odchudzanie, rewolucyjne formuły… i tak dalej, i tak dalej. Niestety, niewiele ma to wspólnego z prawdą.


Odchudzanie to banalny temat, który można uwzględnić w dwóch słowach: trening oraz dieta. Naprawdę, nie potrzeba rewolucyjnych suplementów, aby schudnąć. Wszystko jednak zależy od naszego zaangażowania i samodyscypliny.

Dieta odchudzająca – jaka?

W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiedni jadłospis. Przede wszystkim, należy korzystać ze zbilansowanych, pełnowartościowych i zdrowych produktów. Należy bezwzględnie unikać wszelkiego rodzaju diet głodówkowych. To rozwiązanie, które daje chwilowe efekty.

Dieta musi składać się z małych posiłków, ale podawanych znacznie częściej (dietetycy zalecają sześć posiłków na dobę).

Trening odchudzający – jaki?

Ruch stanowi podstawę dla procesu spalania tkanki tłuszczowej, albowiem to właśnie wtedy generujemy zwiększone zapotrzebowanie na energię i zmuszamy organizm do skorzystania z materiału zapasowego w postaci tłuszczu.

Zaleca się realizować trening aerobowy, tj: bieganie, jazdę na rowerze, pływanie. Należy przy tym pamiętać, że czas treningu nie powinien być krótszy niż kilkadziesiąt minut. Według badań, dopiero po dwudziestu-trzydziestu minutach organizm sięga po materiał zapasowy.

Pamiętaj: odchudzanie to przede wszystkim zaangażowanie. Im bardziej zdyscyplinowany będziesz w procesach odchudzania, tym lepsze rezultaty osiągniesz.

Jak prowadzić zdrowy tryb życia? 5 najlepszych sposobów

Moda na tzw. „bycie fit” trwa w najlepsze. To dobry, pozytywnie oceniany trend, który paradoksalnie jest wynikiem zwiększonej zachorowalności na tzw. choroby cywilizacyjne. Stanowią one ogromną motywację do zmiany trybu życia.

Bycie „fit” to zadanie, które nie jest łatwe. Nierzadko wymaga radykalnych zmian w życiu. Metamorfozy dotyczyć mogą dosłownie każdego elementu naszego funkcjonowania. Dzisiaj pragniemy przedstawić 5 sposobów/elementów kluczowych dla osiągnięcia równowagi w organizmie.

Odżywianie

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć odżywiania. Wszak, jak powiedziano przed wieloma laty – jesteśmy, tym co jemy. Pożywienie ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie, skład oraz budowę ciała. Należy jeść zdrowo i pełnowartościowo. Dieta musi być regularna (posiłki o ustalonych porach, w równych odstępach czasu).

Ze względu na fakt, iż w marketach pojawia się coraz więcej wysokoprzetworzonych produktów, sugerujemy zaopatrywać się u lokalnych rolników, na targach oraz ryneczkach.

Aktywność fizyczna

Chorobą XXI wieku jest tzw. siedzący tryb życia. Możliwość pełnej automatyzacji sprawia, że coraz rzadziej podejmujemy aktywność fizyczną, co ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Aby być „fit” musimy bezwzględnie zadbać o sowitą dawkę ruchu. Najlepiej trening realizować codziennie (minimum 30-45 min.) na świeżym powietrzu.

Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na niemal każdy układ i narząd organizm. Warto mieć jednak świadomość, że jej objętość i intensywność powinny być dostosowane do zdolności motorycznych danego organizmu,

Sen

To ile śpimy ma ogromny wpływ na nasz organizm. Wszak, podczas snu dochodzi do licznych procesów regeneracyjnych. Zaniedbania mogą doprowadzić do znacznego osłabienia organizmu, Sugeruje się spać co najmniej w ilości 6-7 godzin na dobę.

Istotnym elementem zdrowego snu jest również prawidłowe przygotowanie sypialni. Aby się wysypiać należy bezwzględnie zadbać o odpowiednią temperaturę (około 20 stopni), wywietrzenie oraz wygłuszenie.

Suplementacja tzw. superfood

Stosowanie suplementów diet to jeden z elementów bycia fit. Nie chodzi jednak o to, by „szprycować” się nie wiadomo jakimi tabletkami. Istotne dla naszego organizmu jest to, aby dostarczać to czego potrzebujemy. Świetnym sposobem na pełnowartościowość diety będzie uwzględnienie w jadłospisie produktów z tzw. listy superfood.

Listę superfood znajdą Państwo w każdym serwisie traktującym o zdrowym odzywianie. Do najpopularniejszych produktów w ostatnim czasie zaliczamy: awokado, zielony jęczmień, stewię, orzechy brazylijskie, spirulinę oraz amarantus.

Regularny rytm dobowy

Im większą regularność wprowadzimy w naszym życiu, tym łatwiej nasz organizm się do niego dostosuje. Dzięki temu możemy zwiększyć efektywność pracy narządów wewnętrznych. Szczególnie ważne jest to dla układu sercowo-naczyniowego, trawiennego oraz nerwowego.

Prowadzenie regularnego rytmu dobowego oznacza również stałe pory wstawania i zasypiania. W przypadku pracy zmianowej – nie powinno się sztucznie zmieniać godzin czuwania.

Jak zwiększyć płodność u mężczyzny? Domowe i naturalne metody na zwiększenie płodności

Jak zwiększyć płodność u mężczyzny? To pytanie, które rodzi się w głowach mężczyzn, którzy nie mogą zapłodnić swojej partnerki. Na szczęście – medycyna coraz częściej oferuje sprawdzone metody, które pozwalają uporać się z frustrującą niepłodnością.

Leczeniem niepłodności z reguły zajmują się specjaliści. Ze względu na fakt, iż problem ten staje się coraz powszechniejszy – powstają niezależne kliniki niepłodności. Niestety, usługi tego typu z reguły nie są refundowane. Ich koszt jest na tyle wysoki, że nie każdy zainteresowany może sobie pozwolić na prywatne leczenie.

Na całe szczęście istnieje szereg naturalnych metod na zwiększenie płodności, które cechuje relatywnie wysoka skuteczność (w stosunku do ceny ich zastosowania). O czym konkretnie mowa? Które naturalne rozwiązania pozytywnie działają na męską płodność?

Żeń-szeń na płodność

Żeń-szeń to roślina, której korzeń wykorzystywany jest przez medycynę niekonwencjonalną od wielu, wielu lat. Co istotne z punktu widzenia zainteresowanych tą publikacją – żeń-szeń jest skuteczny w leczeniu niepłodności.

Związki zawarte w żeń-szeniu poprawiają jakość i ilość produkowanego nasienia, co finalnie przekłada się na większą płodność. Istnieją badania, które jednoznacznie wskazują, że żeń-szeń może być pomocny w leczeniu niepłodności.

Traganek błoniasty na płodność

Traganek błoniasty to roślina, która nie cieszy się tak wielka popularnością, jak chociażby wyżej wspomniany żeń-szeń, jednakowoż – jego skuteczność nie podlega absolutnie żadnym dyskusjom. Wykazuje właściwości antyoksydacyjne, wspiera samopoczucie psychiczne i fizyczne.

Traganek błoniasty znajdziemy w wielu różnych suplementach na odchudzanie.

Buzdyganek naziemny na płodność

Buzdyganek naziemny to jeden z naturalnych boosterów testosteronu – związków wpływających pozytywnie na produkcję najważniejszego męskiego hormonu. Jak powszechnie wiadomo, niedobór testosteronu może skutkować między innymi problemami ze sprawnością seksualną.

Buzdyganek naziemny – zwiększa libido, ogranicza ryzyko wystąpienia problemów z erekcją i zwiększa ruchliwość plemników. Co więcej, dodaje pewności siebie.

Komercyjne, gotowe suplementy na płodność – co warto stosować?

Wiara w naturalne, babcine sposoby na płodność – powoli umiera. Mało kto ufa, że traganek, buzdyganek czy żeń-szeń przywróci naturalną płodność. Z większym zainteresowaniem spotykamy się podczas wyboru naturalnych suplementów diety.

Warto mieć jednak świadomość, że lwia część produktów przedstawianych jako suplementy na płodność – po prostu nie działa. Tylko nieliczne cieszą się pozytywnymi opiniami. Dlatego też, zanim zdecydujemy się na zakup konkretnego preparatu – warto szczegółowo zaznajomić się z recenzjami i ocenami.

W naszej ocenie, obecnie najlepszą propozycją na rynku są tabletki Semaxin.pl, które to wyróżnia bardzo bogaty skład, tj.:

N-acetylo-L-cysteina; otoczka kapsułki – żelatyna; ekstrakt z korzenia traganka błoniastego (Astragalus membranaceus) [16% polisacharydów]; ekstrakt z owoców buzdyganka naziemnego (Tribulus terrestris) [40% saponin]; ubichinon (koenzym Q10); ekstrakt z korzenia ashwagandhy (Withania somnifera) [7% witanolidów]; octan DL-alfa-tokoferylu (witamina E); ekstrakt z kwiatów szafranu (Crocus sativus L.); cytrynian cynku; substancja przeciwzbrylająca – sole magnezowe kwasów tłuszczowych; L-selenometionina – Selenium SeLECT®; barwnik – dwutlenek tytanu, indygotyna; ekstrakt z owoców pieprzu czarnego (Piper nigrum L.) [95% piperyny] – BioPerine®; cyjanokobalamina (witamina B12); kwas pteroilomonoglutaminowy (foliany).

Skład tabletek Semaxin to jednak nie wszystko. Produkt może pochwalić się szeregiem pozytywnych recenzji i komentarzy. Konsumenci zauważają, że produkt działa i co ważne – jest w pełni bezpieczny, co wynika z jego naturalnego składu.

Więcej informacji na temat tabletek na płodność Semaxin, znaleźć można oficjalnej stronie produktu, tj. Semaxin.pl.

Menopauza – objawy, rozpoznanie, profilaktyka

Menopauza to nic innego jak ostatnia miesiączka w życiu kobiety, którą poprzedza okres zwany klimakterium. Zazwyczaj, okres pre-menopauzalny przypada na 40-50 rok życia, ale od tej reguły występują liczne odstępstwa. Istnieje bowiem możliwość, że menopauza pojawi się znacznie szybciej – nawet w wieku 20-30 lat. Wówczas takie zjawisko określane jest mianem przedwczesnej menopauzy. Continue reading

3 sposoby na płaski brzuch

Odchudzanie w oczach wielu osób zdaje się być procesem niezwykle wymagającym, wręcz nieosiągalnym. Nic bardziej mylnego! To, jak trudne będą te procesy w głównej mierze zależy od naszego podejścia.

Spośród wszystkich metod wspomagających odchudzanie diety, treningi i suplementacja zdają się być najefektywniejsze. Oznacza to, że stosując je efekty przyjdą zdecydowanie najszybciej. Co musisz o nich wiedzieć? Continue reading

« Older posts

© 2020 familyactive.pl

Theme by Anders NorenUp ↑